مطالب سایت

سنسور pt100 چیست ؟ کاردبر سنسور pt100

✔سنسور های آر تی دی RTD در مدلهای سنسور PT1000 و PT500
و PT100 و PT50 و … موجود می باشد.
سنسورهای PT100 رایج ترین سنسور در نوع سنسورهای RTD می باشد.
🔵نحوه کارکرد سنسور های RTD به این شکل می باشد که با استفاده از مقاومتی که در داخل آن کارگذاشته شده در اثر بالاتر رفتن دما میزان مقاومت سنسور هم افزایش پیدا می کند و با پایین رفتن دما از میزان مقاومت کاسته می شود و نمایشگر های دما در این تیپ سنسور های دما به وسیله بالا و پایین رفتن مقاومت تشخیص دما را می دهند.
.
🔷️نحوه تشخیص سنسورهای RTD به این صورت است که اگر دما محیط در نقطه صفر درجه سانتیگراد باشد با استفاده از اهمتر مقاومت دوسر سنسور را گرفته و اگر اهم سنسور ۱۰۰اهم باشد یعنی سنسور از نوع PT100 می باشد و اگر ۵۰ اهم باشد یعنی سنسور PT50 می باشد و در دیگر رنج ها هم به این صورت می باشد.

🔶️🔷️پرکاربرد ترین و رایج ترین سنسور بین سنسور های RTD سنسورهای PT100 می باشد که در سنسورهای اندازه گیری دما بعد از ترموکوپل تیپ K سنسور PT100 در رده دوم سنسور های پر مصرف اندازگیری دما قرار دارد که در بازار به سنسورهای PT100 به اشتباه ترموکوپل PT100 گفته می شود.

⚫سنسور های PT100 معمولا در ۳ تیپ رایج می باشند:
۱-سنسورهای PT100 ساده که دارای رنج دمایی ۲۰۰- تا ۴۰۰+درجه سانتیگراد می باشد.
۲- سنسورPT100 سرامیکی که دارای رنج دمایی ۲۰۰- تا ۶۰۰+ درجه سانتیگراد می باشد.
۳- سنسور PT100 قلاف کونیک که دارای رنج دمایی ۲۰۰- تا۸۰۰+ درجه سانتیگراد می باشد. و بسته به نیاز مصرف کننده بصورت سنسور PT100 دوسیم،سنسور PT100 سه سیم وسنسور PT100 چهارسیم ساخته می شود.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.